USTAZ BUSTAMAM CALUN DUN GALAS MENEPATI 1MALAYSIA “RAKYAT DIDAHULUKAN.”

USTAZ BUSTAMAM ADALAH ANAK BEKAS IMAM BESAR MASJID RAZALEIGH GUA MUSANG, BELIAU PEGAWAI JASA DUN GALAS DAN KETUA PENERANGAN UMNO GUA MUSANG. ISTERI BELIAU PULA ADALAH SEORANG USTAZAH YANG BERJIWA RAKYAT DAN MENGAJAR DI BANYAK SEKOLAH AGAMA DI GUA MUSANG.

ISU UTAMA IALAH BELIAU SEORANG HAMBA RAKYAT YANG TIADA BERDUIT KALAU DIBANDINGKAN DENGAN BAKAL-BAKAL CALUN GALAS LAIN YANG KAYA RAYA DAN KORPORAT. SEORANG LAGI BAKAL CALUN IAITU SAUPI DERAMAN TELAH BANYAK KALI KALAH DI GALAS DAN SAYA DIFAHAMKAN DIA TIADA LAGI DALAM KEPIMPINAN BAHAGAIAN KERANA DAHULU BELIAU PERNAH MENJADI TIMBALAN KETUA UMNO GUA MUSANG.

DARI TINJAUAN DIBUAT CALUN INI AMAT RENDAH DIRI DAN MENEPATI SLOGAN 1MALAYSIA IAITU “RAKYAT DIDAHULUKAN.” BELIAU SEORANG USTAZ YANG MENJADI IMAM TETAP DI KAWASAN PERUMAHAN TEMPAT TINGGALNYA DI GUA MUSANG. ISUNYA BELIAU TIDAK BERDUIT DAN KU LI TERPAKSA MEMBIAYAINYA SEKIRANYA BELIAU DICALUNKAN. APA KOMEN KU LI ??????

SEKIRANYA USTAZ BUSTAMAM DICALUNKAN DI GALAS MAKA UMNO KELANTAN TELAH MEMBUAT SATU TRANSFORMASI 1MALAYSIA KERANA BELIAU AMAT RAPAT DENGAN RAKYAT SEMUA KAUM. BELIAU BOLEH DITERIMA OLEH SEMUA GOLONGAN SEPERTI GOLONGAN KAUM DAN AGAMA, KAKITANGAN KERAJAAN DAN SWASTA, PENIAGA, TAUKEH BALAK, PERKIDA GUA MUSANG, GOLONGAN MUDA, GOLONGAN TUA, WANITA, PUTERI, PEMUDA , PUTRA DAN LAIN-LAIN. PENDEKNYA BELIAU ADALAH PENAWAR MUJARAB ATAU UBAT MUSTAJAB UNTUK 1001 JENIS PENYAKIT.

BELIAU JUGA AMAT DISEGANI OLEH KAWAN DAN LAWAN IAITU PARTI PAS, PKR, DAP DAN LAIN-LAIN DI GUA MUSANG KERANA SIKAP 1MALAYSIA DAN “RAKYAT DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN” SEMASA MENABUR KHIDMAT DAN JASA DI GUA MUSANG, KHASNYA DUN GALAS DI MANA BELIAU BERTUGAS SEPENUH MASA SEBAGAI PEGAWAI JASA DUN GALAS.

PEMILIHAN BELIAU JUGA MERUPAKAN TURNING POINTS UMNO MALAYSIA YANG MULA MEMBUAT TRANSFORMASI 1MALAYSIA IAITU RAKYAT DIDAHULUKAN. INI KERANA BELIAU ADALAH KU LI RAKYAT YANG SENTIASA DI HATI RAKYAT GALAS KERANA DIA SEPANJANG MASA ADA DI SURAU ATAU MASJID SELURUH KAWASAN, BELIAU ADA DI KEDAI KOPI, STESYEN BAS DAN KERETA SEWA, STESYEN KERETAPI GUA MUSANG, MARKET, KEDAI GUNTING, WARONG DAN SETIAP SUDUT DI BANDAR COWBOY GUA MUSANG.

BELIAU BUKAN ORANG KORPORAT DAN TIDAK BERNIAGA. SEPANJANG MASA ADA DI GUA MUSANG DAN TIDAK PUNYAI RUMAH DI KUALA LUMPUR. BELIAU TIDAK PAGI DAN PETANG SETIAP HARI ATAS KAPALTERBANG PERGI BALIK DARI KL KE KOTA BHARU. TETAPI BELIAU HANYA BERKERETA BURUK PROTON SAGA BERSAMA RAKYAT DI SELURUH PELUSUK DUN GALAS,

ISUNYA BELIAU MISKIN DAN TIDAK BERWANG DAN BELIAU ADALAH ORANG KAMPONG ATAU RAKYAT BIASA YANG TIDAK KORPORAT. TIADA KERETA MEWAH DAN KAYA RAYA MALAH SENTIASA DI HATI RAKYAT SEBAB MOTO BELIAU “RAKYAT DIDAHULUKAN, BERKORBAN APA SAHAJA DEMI RAKYAT DUN GALAS.”

SOALANNYA ADAKAH BUSTAMAM TIDAK LAYAK KERANA DIA TIDAK KAYA RAYA, BUKAN KORPORAT, TIDAK ELIT, TIDAK ARISTOKRAT, TIDAK DARI ISTANA ???

APAKAH KRITERIA 1MALAYSIA RAKYAT DIDAHULUKAN, SEORANG USTAZ, PEGAWAI JASA, ANAK TEMPATAN GUA MUSANG, BERUMUR SEKITAR 40AN DAN MASIH MUDA BERTENAGA, KETUA PENERANGAN UMNO GUA MUSANG BELUM MELAYAKKAN BELIAU DIPILIH SEBAGAI CALUN BAGI DUN GALAS ?????

KALAU TIDAK BUSTAMAM HJ IBRAHIM MAKA SIAPA YANG PALING LAYAK UNTUK MENGALAS 1MALAYSIA RAKYAT DIDAHULUKAN YANG BOLEH MENJADI IMAM UNTUK DITONJOLKAN DI GALAS GUA MUSANG ?????

KITA TIDAK MAHU BN KALAH ATAU TEWAS KERANA SILAP PILIH CALUN YANG SERING TERJADI DI SETIAP PILIHANRAYA DI SELURUH NEGARA. BN KUAT, JENTERA HEBAT, ISU MENYEBELAHI BN, SEMANGAT TINGGI, KOORDISANI GREAT, TETAPI KALAH ATAU TEWAS HANYA KERANA SALAH PILIH CALUN. SALAH PILIH CALUN YANG TIDAK 1MALAYSIA RAKYAT DIDAHULUKAN.

BN SANGGUP ATAU MAMPU KALAH DI GALAS ???

TIDAK KERANA BN MENANG DI GALAS MAKA AKAN MEMBERI ISYARAT YANG KUAT BAHAWA BN AKAN MENANG BESAR DI PR NEGERI SARAWAK. DAN INSYARAT JUGAK BN AKAN TAWAN KELANTAN PADA PR KE 13 KELAK.

OLEH ITU USTAZ BUSTAMAM ADALAH SATU KATALIST ATAU PEMANGKIN KEBANGKITAN UMNO DI SELURUH NEGARA UNTUK MENANG BESAR DIM PR UMUM KE 13 KELAK.

MAKA USTAZ BUSTAMAM BAKAL MENCIPTA WAVE, MENCIPTA TSUNAMI DAN MOMENTUM YANG KUAT DAN POWERRRRRRRRRRRRRRRRRR UNTUK NEGERI KELANTAN DAN KEMENANGAN BN DALAM PR UMUM KE 13, INSYAALAH.

MAKA ADAKAH MENCALUNKAN USTAZ BUSTAMAM DI GALAS BOLEH DIKOMPROMI ATAU DIPANDANG REMEH ATAU DI TAKE THING FOR GRANTED HANYA KERANA DIA TIDAK KORPORAT, TIDAK KAYA RAYA, TIDAK ELIT, TIDAK 5 HARI DI KL DALAM SEMINGGU, TIDAK NAIK TURUN KAPALTERBANG, TIADA RUMAH DI KL, TIADA ANAK2 SEKOLAH ANTARABANGSA DI KL, TIDAK MAHIR SHOPPING DI BUKIT BINTANG, TIDAK SENTIASA DENGAN KAYU GOLF DAN DI KELAB GOLF ?????

APA KRITERIA CALUN YANG DIKEHENDAKI OLEH PENGUNDI GALAS ???

CALUN 1MALAYSIA RAKYAT DIDAHULUKAN SEPERTI USTAZ BUSTAMAM BAGAIMANA ???

DUN GALAS DAN GUA2 MUSANG DI CABANG EMPAT

No comments yet

Leave a Reply

